5 najčešćih pitanja o vinu

5 najčešćih pitanja o vinu
Još u nekoliko rečenica želimo odgovoriti na pitanja koja nam ponekad postavljaju naši posjetitelji.
1. Zašto se držimo tradicijske proizvodnje uz samo umjereno korištenje novih tehnologija u vinarstvu?
Odgovaramo im da je to zbog toga što smo se opredijelili za proizvodnju prirodnih autentičnih vina od grožđa. Postići prirodne arome od grožđa zahtijeva teoretska i iskustvena znanja i puno je teže negoli pokušavati kojekakve trendovske eksperimente s upitnim zdravstvenim učincima na vino i zdravlje onih koji ga piju.
2. Drugo često postavljeno pitanje je pitanje kiselina.
Neki bi odjedanput željeli kruha preko pogače. U našem kraju gdje su prirodne vinske kiseline taman za harmoniju vina, sada se pomodarski traže u vinu još dodatno grublje jabučne kiseline. One se inače nalaze u nedovoljno dozrelom grožđu koje se nešto ranije pobere prije tehnološke zrelosti s ciljem dobivanja većih količina vina, zatim zbog netočne procjene najoptimalnijeg datuma berbe ili pak zbog toga što grožđe teže dozori na lošijim vinogradarskim položajima. Naravno da bi se postigla trenutno tražena tzv. izražena svježina vina neki vinari po potrebi posjećuju specijalizirane trgovine gdje se može naći sve što im srce poželi.
3. O medaljama/nagradama i ocjenama
Prošle godine posjetila nas je grupa zainteresiranih i vrlo upućenih vinoljubaca iz Slovačke. Ugodno smo ćaskali o vinu i razmjenjivali iskustva o trendovima u vinarstvu, vinskim sajmovima i festivalima, o vinskom tržištu. Na kraju su nas pitali što mislimo o tome što su vrlo često najviše ocjenjena i nagrađivana vina ispod osnovnog nivoa kvalitete. Složili smo se da novac i podobnost za pojedine interesne skupine, posebice u posljednjih desetak godina, igraju presudnu ulogu u stvaranju vinara zvijezdi i njihovom kićenju medaljama.
Istina o vinu se sporo i teško probija do potrošača ali ipak dođe do njih. Vino se pretjerano mistificira iz puno razloga. Između ostalog najveću korist ima od toga industrija vina i što se više mistificira to se generiraju i nova radna mjesta koja bi prema britanskom antropologu Davidu Graeberu bila zapravo nepotrebna. No, kako živimo u „post truth“ vremenu u kojem su laži više na cijeni od istine, sve to postaje razumljivo.
4. Koje vinske manifestacije posjećujemo?
Mi ako želimo sve odgovorno i na vrijeme obaviti u vinogradima i u vinskom podrumu nemamo vremena za trendovske eksperimente i obilaženje nabujalih vinskih manifestacija, nemamo ni novca za takvo što, a također je i u suprotnosti s našim uvjerenjima i pri tome ćemo ostati! Radimo godišnji plan i posjećujemo makismalno četiri vinska događanja godišnje.
Oslanjamo se na povjerenje i inteligenciju naših dugogodišnjih potrošača koji odmah prozru blefiranja što se pokazalo do sada da funkcionira.
5. Često postavljano pitanje je „koje je vino najbolje“?
Poznati i često citirani odgovor je: „Najbolje vino je prodano i unovčeno vino, ali i dobiveno gratis u znatnim količinama.“
Za potrošača vinoljupca najvažnije je da se pouzda u svoja osjetila i svoju pamet pa će bez problema naći odgovor koje vino mu je najbolje. Svi imamo svoja individualna osjetila i organoleptički doživljaj vina zapravo je subjektivan.